Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

Frakt og Retur

Levering og fraktpriser

Vi forsøker alltid å få sendt din ordre så raskt som overhodet mulig. Alle varer sendes fra Norge, og vi sender kun til kunder med adresse i Norge.

Vi har 3 forskjellige leveringsmetoder, og hvilke som er tilgjengelige i kassen er avhengig av vekt/størrelse/pris på produktene for din ordre:

Pakke i postkassen 49,-/69,-

For mindre ordre(fysisk størrelse) vil dette fraktalternativet være tilgjengelig. Din pakke blir sendt med postens produkt "Pakke i postkassen". Skulle pakken ikke passe i din postkassen, vil den bli levert i pose på dør. Leveringstid for dette fraktalternativet er 2-7 arbeidsdager fra vi har mottatt din bestilling. NB. Små, men kostbare produkter kan ikke sendes med dette fraktalternativet.

Pakke til hentested 99,-

Dette er vår vanligste fraktmetode. Pakken sendes med postens produkt "Pakke til hentested(Klimanøytral servicepakke)". Du vil motta sporing på din ordre, og beskjed via sms/e-post når din pakke kan hentes på ditt hentested. Normalt har du varene på ditt utleveringssted 1-5 arbeidsdager fra vi har mottatt din bestilling, litt avhengig av hvor i landet du bor. 

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt utleveringssted. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I slike tilfeller vil vi fakturere et gebyr på 248,- for uavhentede pakker.

Hentes i Halden 0,- (Gratis)

Har du mulighet til å hente din ordre i Halden, kan du velge denne leveringsmetoden. Det er gratis å hente, og du vil få beskjed når din ordre er klar for henting, og vi avtaler da et hentetidspunkt. 

 

Angående den pågående Corona-situasjonen

Vi i olives.no følger fortløpende de råd og retningslinjer som myndighetene har fastsatt.

Vi leverer ordre som normalt, men Posten/Bring vil muligens ha en noe lengre frakttid enn normalt, og derfor kan enkelte pakker få 1-2 dagers lengre leveringstid. Husk også at om du ikke har mulighet til å hente din pakke på ditt utleveringssted innen fristen, for eksempel ved karantene, kan du nå ved å kontakte Posten/Bring, få utvidet de 14 dagene som en pakke ligger på ditt utleveringssted, med 10 ekstra dager. Kontakt Posten/Bring på 04045 for å be om utvidet hentefrist.

 

Forhåndsbestilling

Noen av våre produkter kan forhåndsbestilles. Det vil si at varen ikke er på lager i øyeblikket, men kommer inn senere. Dato for når vi antar at varen er på lager står på produktsiden. 

Legger du inn en ordre hvor hele eller deler av ordren inneholder produkter som er forhåndsbestilt, vil hele ordren sendes samlet når alle varer er på lager. Hvis du ønsker å få splittet ordren slik at de varene som er på lager skal sendes umiddelbart, så ta kontakt med oss på info@olives.no. Husk at ekstra fraktkostnader kan tilkomme ved splitting av ordre.

 

Angrerett/Retur av varer

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. 

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren. 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.

Les mer om angreretten i våre Salgsbetingelser.

 

Slik gjør du ved retur

Gå til retur.olives.no og registrer din retur der. Der kan du velge mellom om å få tilsendt returetikett(koster 79,-) eller du kan velge og selv frankere pakken tilbake til oss. Straks de returnerte varene har kommet tilbake til oss, sender vi en bekreftelse på e-post, og du får refundert beløpet tilsvarende de returnerte varene(eventuellt minus 79,- for returetikett).

Husk å legge ved angreskjema i pakken tilbake til oss. Dette skal du ha fått tilsendt på e-post når ordren ble sendt fra oss. Har du ikke dette, så ta kontakt med oss på info@olives.no så sender vi deg et nytt angreskjema.

 

Har du mottatt ødelagte produkter

Dessverre skjer det noen ganger at produkter ikke klarer postgangen, og at de kommer ødelagte frem til deg. Det er alltid utrolig kjedelig, derfor prøver vi å pakke våre produkter så godt som mulig.

Skulle det allikevel skje at du får produkter som er ødelagt, så gjør du følgende:

Ta bilde av det ødelagte produktet. Vi trenger dette som dokumentasjon både til leverandør og i vårt regnskap.

Send en e-post til info@olives.no hvor du vedlegger bildet og skriver ditt ordrenummer og navn.

Vi vil da ta kontakt med deg snarest for å avtale sending av nytt produkt osv.

 

Kunder på Svalbard 

Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 225,- .