Frakt og Retur
Levering og fraktpriser
Vi forsøker alltid å få sendt din ordre så raskt som overhodet mulig. Alle varer sendes fra Norge, og vi sender kun til kunder med adresse i Norge.
Vi har 4 forskjellige leveringsmetoder, og hvilke som er tilgjengelige i kassen er avhengig av vekt/størrelse/pris på produktene for din ordre, samt din lokasjon:
Pakke i postkassen 49,-/69,-
For mindre ordre(fysisk størrelse) vil dette fraktalternativet være tilgjengelig. Din pakke blir sendt med postens produkt "Pakke i postkassen". Skulle pakken ikke passe i din postkassen, vil den bli levert i pose på dør eller sendt til ditt utleveringssted. Leveringstid for dette fraktalternativet er 2-7 arbeidsdager fra vi har mottatt din bestilling. NB. Små, men kostbare produkter kan ikke sendes med dette fraktalternativet.
Pakke til hentested 99,-
Dette er vår vanligste fraktmetode. Pakken sendes med postens produkt "Pakke til hentested(Klimanøytral servicepakke)". Du vil motta sporing på din ordre, og beskjed via sms/e-post når din pakke kan hentes på ditt hentested. Normalt har du varene på ditt utleveringssted 1-5 arbeidsdager fra vi har mottatt din bestilling, litt avhengig av hvor i landet du bor.
Du har en frist på 7 dager til å hente pakken din på ditt utleveringssted. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I slike tilfeller vil vi fakturere et gebyr på 248,- for uavhentede pakker. Husk at du kan forlenge hentefristen i Posten-Appen.
Hentes i Halden 0,- (Gratis)
Har du mulighet til å hente din ordre i Halden, kan du velge denne leveringsmetoden. Det er gratis å hente, og du vil få beskjed når din ordre er klar for henting. Vi har vårt lager i Knivsøveien 4, Halden, og du kan hente mandag-torsdag 09.00-16.00, fredag 09.00-15.00. Gi oss gjerne beskjed om når du ca. kommer, da det kan være perioder hvor det ikke er personer på lageret. For henting utenfor disse tidene; ta kontakt med oss for å avtale.
Hjemkjøring i Halden 19,-
Bor du i Halden tilbyr vi hjemkjøring for kun kr. 19,- Hjemkjøring skjer tirsdager og torsdager mellom 18-21. Vi vil ta kontakt på telefon for å avtale leveringsdato og ca. tid.
Hent din ordre hos oss, Knivsøveien 4, Halden
Angrerett/Retur av varer
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten, men selgeren kan kreve at kjøperen skal betale kostnadene for returforsendelsen.
Les mer om angreretten i våre Salgsbetingelser.
Slik gjør du ved retur
Gå til retur.olives.no og registrer din retur der. Der kan du velge mellom om å få tilsendt returetikett(koster 79,-) eller du kan velge og selv frankere pakken tilbake til oss. Straks de returnerte varene har kommet tilbake til oss, sender vi en bekreftelse på e-post, og du får refundert beløpet tilsvarende de returnerte varene(eventuellt minus 79,- for returetikett).
Husk å legge ved angreskjema i pakken tilbake til oss. Dette skal du ha fått tilsendt på e-post når ordren ble sendt fra oss. Har du ikke dette, så ta kontakt med oss på info@olives.no så sender vi deg et nytt angreskjema.
Har du mottatt ødelagte produkter?
Dessverre skjer det noen ganger at produkter ikke klarer postgangen, og at de kommer ødelagte frem til deg. Det er alltid utrolig kjedelig, derfor prøver vi å pakke våre produkter så godt som mulig.
Skulle det allikevel skje at du får produkter som er ødelagt, så gjør du følgende:
Ta bilde av det ødelagte produktet. Vi trenger dette som dokumentasjon både til leverandør og i vårt regnskap.
Send en e-post til info@olives.no hvor du vedlegger bildet og skriver ditt ordrenummer og navn.
Vi vil da ta kontakt med deg snarest for å avtale sending av nytt produkt osv.
Kunder på Svalbard
Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 330,- eks.mva.